Vroeger als je een baan zocht liep je bij een uitzendbureau binnen. Je mocht plaats nemen aan een van de vele bureaus en de secretaresse haalde een kaartenbak tevoorschijn met een stapel aan openstaande vacatures. Ze zocht een aantal vacatures voor je uit die aansloten op jouw cv en daar kon je dan uit kiezen. Het uitzendbureau nam contact op met het bedrijf en vaak kan je de volgende dag meteen aan de slag. Vandaag de dag gaat het bij een uitzendbureau helaas iets ander te werk maar toch kan een uitzendbureau nog steeds van grote waarde zijn. Niet alleen voor jou maar ook voor een bedrijf. Benieuwd naar de voordelen van bijvoorbeeld een uitzendbureau in Amsterdam? Je leest het hier.
Je wordt toegevoegd in het systeem
Als je een uitzendbureau benadert om werk te vinden is het eerste wat je moet doen je cv opsturen. Door je gegevens op de sturen kan het uitzendbureau je in het systeem zetten. Hierdoor wordt je niet maar eenmalig geholpen bij het zoeken van een baan. Door het opnemen van jouw cv in het systeem kan het uitzendbureau ieder moment dat ze een nieuwe passende baan binnen krijgen meteen contact met je opnemen of zelfs je cv naar het bedrijf toesturen als je daar toestemming voor geeft.
Ze kunnen je specifiek helpen met vacatures
Misschien heb je ooit wel eens op de nationale vacaturebank gekeken of op een andere vergelijkbare site? Wat viel je hieraan op? Dat er waarschijnlijk duizenden vacatures opstonden en dat je geen flauw idee had waar je moest beginnen met zoeken. Een uitzendbureau is erop getraind om werkzoekende te matchen met een passende werkgever. Als jij dus bij een uitzendbureau komt zullen ze proberen om je vacatures te tonen die in grote mate relevant voor jou zijn. Op deze manier is het voor jou dus veel makkelijkere om relevante vacatures te vinden. Op deze manier hoef je niet meer urenlang zelf een site te doorzoeken.
Ze weten de wensen en eisen van de werkgever
Jij bent niet de enige klant van een uitzendbureau. Ook bedrijven geven het uitzendbureau een opdracht als ze de vacature bij hen aanleveren. Het bedrijf wil natuurlijk het liefst dat het uitzendbureau ze alleen in contact brengt met relevante potentiële nieuwe werknemers. Anders is het zonde van de tijd. Het uitzendbureau weet dus of jij wel of niet aan de eisen van het bedrijf voldoet en zo niet hoe je hier eventueel wel aan kan voldoen. Dus enerzijds bezorgen ze jou een relevante vacature maar anderzijds bezorgen ze het bedrijf dus ook alleen maar relevante potentiële werknemer. Benieuwd of een uitzendbureau iets voor jou is? Neem dan eens vrijblijvend contact op met Binck.